وسایل مورد نیاز زندگی دانشجویی

وسایل مورد نیاز زندگی دانشجویی

وسایل مورد نیاز زندگی دانشجویی

از اینکه تونستی یکی از مهمترین مراحل زندگیت رو پشت سر بزاری و وارد دانشگاه بشی بهت تبریک میگم. شاید تجربه اولت باشه که قراره از خانوادت دور بمونی و با چالش جدیدی روبرو بشی. خب همین اول کار باید یکسری وسایل ضروری رو بهت یاد آوری کنم تا هر چه زودتر جفت و جورش کنی.

۱. لباس هات رو بخط کن

اول از همه باید لباس هات رو جمع و جور کنی. دقت داشته باش تو قراره یه مدت طولانی رو از خانواده دور باشی و باید به اندازه کافی لباس داشته باشی هر چند که شست و شوی لباس ها هم دست خودت رو میبوسه😉
لباس های راحتی و لباس های رسمی و لباس های متناسب فضای دانشجویی رو زودتر جدا کن و بزار کنار

2. یه تشک ردیف رو جور کن

حتما میدونی که قراره یه زندگی دانشجویی رو داشته باشی و نمونه کوچک محل زندگیت رو باید اونجا شبیه سازی کنی. راجب ارامش و خواب شب که حلقه مفقوده زندگی دانشجویی هست، هر چی بگم بازم کمه. اصولا خواب کافی و استراحت در شب میتونه فردای خوبی رو براتون رقم بزنه بشرطی که از همون اول کار به برنامه خوابتون مقید باشید. پس یکی از لازمه های این کار یه تشک و بالشت و پتو مناسب هست. اگر هم تونستید حتما یه روکش برای تشک و بالشتتون بیارید که مسائل بهداشتی و نظم هم رعایت بشه که نور علی نوره.

3. قابلمه هات رو به خط کن سرآشپز

خب تا اینجای کار شاید دو مورد بالا رو حدس میزدید اما باید بگم شما از الان باید با اشپزی هم کنار بیایید. شاید باورتون نشه ولی یه وقتایی توی خوابگاه ها قحطی سراسری ظاهر میشه و اونکسی که قوی تره زنده میمونه😀 البته قوی بودن به معنی فیزیکی نیست بلکه به معنای فوت و فن آشپزی هست. اخه الان نمیدونید چی میگم باید توی این شرایط قرار بگیری چون مورد داشتیم طرف از گرسنگی زیاد و بلد نبودن اشپزی به سیب زمینی و سوسیس خام نگاه کرده و سیر شده. حالا از الان بهتون بگم که نگی نگفتی اشپزی رو یاد بگیر و یه قابلمه کوچیک، مایتابه، قاشق چنگال، بشقاب و یه لیوان درست و حسابی رو برای خودت اماده کن.

4. نظافت، اری یا خیر، مسئله این است!

دانشجو و نظافت؟ این مسئله هنوز اثبات نشده ولی نظریه های زیادی در این باره وجود داره، مثلا میگن یکسری از دانشجوها اساسا با نظم غریبه اند و اصلا این مفهوم براشون درک نمیشه. یسری دیگه که اشنایی نسبی با نظم دارن الحق و الانصاف رعایت میکنن ولی نمیدونم چی میشه یهو به تنظیمات کارخانه شیفت پیدا میکنن و انگار نه انگار که چیزی به اسم نظم بوده و هست!. در کل بر اساس اخرین یافته همین دانشجویان عزیز به این مسئله پی بردیم که یک ژنی در انسان وجود داره که به محض دانشجو شدن، فعال میشه و این خصوصیت ها رو بوجود میاره. در کل شما مقصر نیستید و بنشینید بر لب جوی و گذر عمر ببینید. ولی حالا اگه دوست داشتی یک درصد هم نظم رو رعایت کنی پیشنهاد میدم خمیر دندون و مسواک، حوله و وسایل حمام (سنگ پای قزوین و سفید آب)، یک سشوار و اتوی کوچک و مقداری پودر لباسشویی که انشاءالله اگه خدا قبول کنه یه دستی به این لباس هاتون بزنید، حتی شده نمادین. این چیزایی که گفتیم رو بیارید، خوبه بدردتون میخوره.

۵. ورزش مهیج ترین تفریح دوران دانشجویی

واقعا اگر قرار باشه یکی از لذت های دوران دانشجویی رو نام ببریم ورزش هایی هست که میتونیم با دوستانمون بریم. باید خدمتتون عرض کنم که دانشگاه ملایر یک سالن شهید ساکی داره که خیلی مجهزه و اینجور که میگن یکی از بهترین ورزشگاه های غرب کشور هستش. همچنین توی دانشکده فنی و مهندسی ۲(عمران و معماری) دو تا ورزشگاه وجود داره که یکیش باشگاه بدنسازی داره که بدک نیست. همچنین یه بخشی از اون میزهای تنیس، تشک کشتی و حتی تکواندو هم داره. یک سالن دیگه هم برای فوتبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون هست. کلا باید گفت هر ورزشی که مورد پسند شما باشه میتونید توی دانشگاه پیدا کنید و هر ورزشی هم که ازش اسم نبردیم رو اگه ازش استقبال کنید براتون در نظر میگرن. به همه اینها استخر هم اضاف کنید که دانشگاه خودش سهمیه میده به دانشجوها مثلا چهار بلیط در ماه با قیمت نیم بها. پس یادت باشه لباس و کفش ورزشی مناسبی رو باخودت بیاری. اگر حرفه ای ورزش رو دنبال میکنی وسایلت رو با خودت حتما بیار به شرطی که احتیاج به یک وانت نداشته باشی!
توصیه دوستانه بهتون میکنم که با برنامه های ورزشی که توسط تشکل قرآن و عترت تدارک دیده میشه حتما همراه باشید چون نظم و برگزاری اونها و مسابقاتی که تشکیل میدند سطح قابل قبولی داره و ضمن اینکه همه موارد گفته شده رو پوشش میده، یکسری برنامه ها مثل کوهنوردی و مسابقات PES و …. رو برای اعضاش در نظر میگیره.
شما میتونید با عضویت از تمامی امکانات این تشکل استفاده کنید.

6. یه کلاسور خوب برا خودت تهیه کن

یه کلاسور خوب برا خودت پیدا کن

دوستان هواستون باشه که اول کاری از اساتید نپرسید که برای درستون دفتر چند برگ میخواییم که در صورت پرسیدن بنظرم برید و این درس رو حذف کنید!
دانشگاه ابزار خودش رو میطلبه، اگر میخوایید که یه آرشیو درست و حسابی از درسات درست کنی و شب امتحان به مشکل نخوری و یا با خودت زیاد وسایل حمل نکنی و یا میخوایی جزوه رد و بدل بکنی و از این حرفا، پیشنهاد میکنم که کلاسور جمع و جوری رو برا خودت تهیه کنی. داشتنش کارایی خوبی داره براتون اگرم نخواستید که یه سررسید رو هم جور کنید، کارتون رو راه مینداره. اینا رو میگم ولی اگه رشتتون معماری یا عمران هست باید خیلی وسیله بگیرید. مخصوصا معماری که بنظرم به یه وام نیاز پیدا میکنید!😀

7. خدا رو فراموش نکن!

همه این متن رو نوشتم و خواستم یه پیشنهاد فوق العاده بهتون بدم و اونم اینه که یه مهر و سجاده با خودتون بیارید چون که خداست که قراره رفیق روزهای سختتون باشه چه توی دوران امتحانات که از لحاظ روانی فشار زیادی روی شما هست و چه توی لحظاتی که حال خوشی دارید و نیاز به شکر گذاری دارید.
اگرم هم پیشنهاد یا سوالی داری میتونی توی کامنت ها بزاری تا بهتون بگم چیکار کنید.

دیگر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *