آشنایی با واحد روابط عمومی تشکل قرآن و عترت

روابط عمومی قرآن و عترت

آشنایی کلی با واحد روابط عمومی تشکل قرآن و عترت

واحد روابط عمومی تشکل قرآن و عترت وقتی در قامت مفهومی بنام تشکل حاضر میشود دچار تحول در هدف گذاری و سیر طی طریق به این هدف میشود؛ به عبارت ساده تر واحد روابط عمومی فقط ارتباط صرفِ منشی گونه نیست بلکه دارای اهداف و برنامه‌های گسترده‌تری است و رسیدن شخصی که در این وظیفه فعالیت می‌کند به هدف مورد نظر طی یک پروسه توسعه محور است؛

کسب تجربه نیز از جمله وجه تمایزهای بین روابط عمومی تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی است، شخصی که این مسئولیت را به عهده می‌گیرد به سبب اینکه اهداف این مجموعه گسترده‌تر است، تجارب بیشتر و عمیق‌تری را کسب می‌کند؛ مدیریت هم یکی از آموزه‌هایی است که همه هسته‌های مرکزی آن را در بطن عمل به فعالیت‌ها فرا می‌گیرند چرا که هرکدام از هسته‌های مرکزی به نوبه خود سرگروه یک مجموعه‌ی کوچک‌تر است تحت عنوان واحد روابط عمومی که عمده فعالیت‌های آن به شکل ذیل می‌باشد؛

1 . مدریت کانال و پیج‌های تشکل
2 .نشریه‌ی مسیحا و ثقلین
3.سامانه پیامکی
4 . سایت
5 . IT
6 .آرشیو سازی و بایگانی برنامه‌ها
7 .برگزاری کلاس‌های نرم افزاری مرتبط
8 .ارتباط با خبرگزاری‌ها و صدا و سیما
9 .مدیریت محتوی برد و اعلامیه‌های تشکل

یکی از نکات اساسی فعالیت های تشکلاتی رسیدن به توانایی هایی است که طی انجام وظایف مربوط به هر واحد بدست می‌آید و به بیان ساده فایده‌ی عضو شدن در مجموعه‌های تشکیلاتی برای اعضای آن بدست آوردن مهارت‌های مختلف به فراخور استعداد افراد مجموعه است؛ بطور مثال در برگزاری کلاس‌های نرم افزاری مختلف خود هسته مرکزی، مثل روابط عمومی می‌تواند از کلاس‌ها بهره برده و طی برگزاری کلاس‌های مختلف به مجموعه‌ای از مهارت‌ها دست پیدا کند و با استفاده از آن به قول معروف گلیم خود را از آب بیرون بکشند؛

این مزیت تنها یکی از انبوه مزیت‌های فعالیت در واحد روابط عمومی است؛ هرچقدر فعالیت اعضای هسته مرکزی بیشتر باشد و استعداد بیشتری در موضوعات مختلف داشته باشند توانایی‌های که فرد می‌تواند بدست آورد بیشتر خواهد بود؛ واحد روابط عمومی می‌بایست در طول ترم نسبت به تالیف نشریه دغدغه مند باشد و از ابتدای ترم تیم خود را تشکیل دهد، موضوع و خط مشی را مشخص کند و نهایتا با تالیف نشریه بتواند از جانب تشکل سهمی در فضای فکری دانشجویان و سایر اصحاب دانشگاه داشته باشد؛

نسبت به مدیریت کانال هم با برنامه ریزی و تقسیم مسئولیت بین زیر واحدهای خود می‌تواند با زحمتی کمتر و بازدهی بسیار بیشتر نقش خود را ایفا کند؛ درضمن باید به این نکته توجه داشته باشد که باید فعالیت خود را در دو حوزه‌ی قرآن و عترت بسط دهد و هردو را مد نظر داشته نه فقط یکی را و متناسب با مناسبت‌ها و اتقافات روز بازخوردهای درخوری بدهد؛

دیگر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *